درمان کم خونی در شیراز

بهترین دکتر درمان کم خونی در شیراز

پگاه جاوید

کم خونی، اختلالی که با کمبود گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین مشخص می‌شود، می‌تواند عوارض جانبی قابل توجهی بر سلامتی شما داشته باشد. اگر در شیراز هستید و به دنبال بهترین دکتر برای درمان کم خونی خود هستید، این راهنمای جامع سایت پزشک شهر به شما کمک می‌کند تا متخصص مناسب را پیدا کنید.

بهترین دکتر درمان کم خونی در شیراز

بهترین دکتر درمان کم خونی در شیراز در جدول زیر به همراه شماره تماس و آدرس معرفی شده است.

ردیف نام آدرس شماره تماس
1 دکتر محسن تواضع شیراز، میدان نمازی، خیابان ملاصدرا، کوچه 1 (اولین کوچه سمت چپ) - مجتمع پزشکان اهورا، طبقه 2 07132318535
2 دکتر سیدامیدرضا ذکاوت شیراز، فرهنگ شهر، بیمارستان امیر 07136323532
3 دکتر مریم ذاکری نیا شیراز، بلوار شهید چمران، مجتمع پزشکی ام آر آی، ساختمان سوم 07136126120
4 دکتر سهیلا زارعی فر شیراز، میدان نمازی، درمانگاه امام رضا (ع) 07132127000
5 دکتر شیرین حقیقت شیراز، خیابان کریم خان زند، درمانگاه شهید دکتر فقیهی 07132351087
6 دکتر محمدرضا بردبار شیراز، بلوارزند، روبروی هتل پارس، کوچه 47، ساختمان فیروزه 07132304663
7 دکتر مجتبی کریمی شیراز، میدان نمازی، بیمارستان نمازی 07136474332
8 دکتر حبیب نورانی خجسته شیراز، خیابان کریم خان زند، جنب بیمارستان شهید فقیهی، کوچه 48 07132334502
9 دکتر مهران کریمی شیراز، میدان نمازی، بیمارستان نمازی، بخش کودکان
شیراز، فلکه نمازی، درمانگاه امام رضا، طبقه 5، واحد 1
07136265024

مشاوره اینترنتی با دکتر درمان کم خونی در شیراز

ما پزشکان برجسته و مجرب در زمینه کم خونی را به شما معرفی می کنیم که مشاوره آنلاین ارائه می دهند. متخصصان ما با بررسی دقیق علائم و سوابق پزشکی شما، به طور کامل ریشه کم خونی را تشخیص داده و بهترین راهکار درمانی را به شما ارائه می‌دهند. شما کاربران عزیز می توانید با بهترین و معروف ترین دکتر درمان کم خونی در شیراز به صورت کاملا اینترنتی مشاوره آنلاین داشته باشید. به این منظور می توانید در صفحه پروفایل پزشکان vip معرفی شده در جدول بالا، گزینه مشاوره آنلاین را انتخاب کرده و در کم ترین زمان ممکن سوالات خود را بپرسید.

فوق تخصص خون در شیراز

دریافت نوبت آنلاین با دکتر درمان کم خونی در شیراز

پزشک شهر در کنار شماست تا با کمک متخصصان برجسته در زمینه بیماری های خونی به شما در یافتن بهترین راه حل کمک کند. ما با ارائه امکان نوبت دهی آنلاین، دیگر نیازی به تماس‌های تلفنی وقت‌گیر و معطلی در صف‌های طولانی مطب‌ها را ندارید. شما می توانید برای دریافت نوبت اینترنتی از دکتر درمان کم خونی در شیراز، در صفحه پروفایل پزشکان vip گزینه ثبت نوبت را انتخاب کرده و در یکی از زمان هایی که پزشک در مطب حضور دارد نوبت خود را رزرو نمایید.

کم خونی دقیقا به چه معنا است؟

کم خونی زمانی است که سطح گلبول های قرمز سالم برای حمل اکسیژن در بدن شما کم است. علائم شامل خستگی، ضعف و احساس تنگی نفس است. آنها می توانند خفیف یا شدید باشند. کم خونی ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. عوامل زیادی ممکن است باعث آن شوند و انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد. درمان بسته به علت کم خونی شما متفاوت است.

کم خونی می تواند زندگی شما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. برخی از انواع این عارضه علائم خفیفی دارند که با درمان راحت می شوند. انواع دیگر جدی تر هستند، مانند برخی که افراد به ارث می برند و باعث مشکلات پزشکی مادام العمر می شوند. کم خونی شدید می تواند تهدید کننده زندگی باشد. این وضعیت همچنین ممکن است نشانه شرایط جدی مانند سرطان باشد.

درمان کم خونی در شیراز

علائم کم خونی چیست؟

خستگی - احساس خستگی بیش از حد برای مدیریت فعالیت های خود - قابل توجه ترین علامت کم خونی است. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد قفسه سینه.
  • سرگیجه.
  • عفونت های مکرر
  • تپش قلب.
  • سردرد.
  • رنگ پریدگی (رنگ پوستی که رنگ پریده تر از حد معمول است).
  • وزوز ضربان دار.
  • تنگی نفس (تنگی نفس).

چه چیزی باعث کم خونی می شود؟

کم خونی، اختلالی در خون است که در آن گلبول های قرمز یا هموگلوبین کافی وجود ندارد. هموگلوبین پروتئینی در گلبول های قرمز است که اکسیژن را از ریه ها به سایر قسمت های بدن حمل می کند.

کم خونی ناشی از فقر آهن، شایع ترین نوع کم خونی است. این نوع کم خونی زمانی رخ می دهد که بدن شما آهن کافی برای تولید هموگلوبین نداشته باشد. علل کم خونی ناشی از فقر آهن عبارتند از:

  • دریافت ناکافی آهن از رژیم غذایی: گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات و سبزیجات برگ دار منابع خوبی از آهن هستند. اگر به اندازه کافی از این غذاها نمی خورید، ممکن است در معرض خطر کم خونی ناشی از فقر آهن باشید.
  • از دست دادن خون: خونریزی شدید قاعدگی، زخم معده و برخی از بیماری ها می توانند منجر به از دست دادن خون و کم خونی شوند.
  • ناتوانی بدن در جذب آهن: برخی از بیماری ها مانند بیماری سلیاک و بیماری کرون می توانند در توانایی بدن برای جذب آهن از غذا اختلال ایجاد کنند.

کم خونی همچنین می تواند ارثی باشد. این نوع کم خونی به دلیل نقص ژنی ایجاد می شود که بر تولید هموگلوبین یا گلبول های قرمز تأثیر می گذارد. انواع مختلفی از کم خونی ارثی وجود دارد، از جمله:

  • تالاسمی: تالاسمی شایع ترین نوع کم خونی ارثی است. این بیماری زمانی رخ می دهد که بدن شما به اندازه کافی هموگلوبین تولید نکند.
  • بیماری سلول داسی شکل: بیماری سلول داسی شکل نوعی کم خونی است که باعث می شود گلبول های قرمز به شکل داس خم شوند. این سلول ها نمی توانند اکسیژن را به طور موثر به سایر قسمت های بدن حمل کنند.

برگرفته از سایت: my.clevelandclinic

سخن پایانی

بهترین و معروف ترین دکتر درمان کم خونی در شیراز در این مطلب به همراه شماره تماس و آدرس معرفی شده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس برقرار نمایید.

نظر کاربران