درمان کرونا

جدیدترین روش درمان بیماری کرونا چیست؟ عوارض و علائم

پگاه جاوید

مطلب درباره کرونا

امروزه بیماری که کل افراد این کره خاکی با آن سروکار دارند کرونا ویروس است. این ویروس که در سال 2019 برای اولین بار در چین مشاهده شد، سیستم ایمنی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین واگیردار بسیار خطرناک و کشنده می باشد و تا کنون جان هزاران و یا میلیون ها افراد را گرفته است و به طور میانگین در هر 15 خانواده حدود یک نفر قربانی کووید-19 شده اند. در سال 2020 اولین واکسن برای پیشگیری از کرونا توسط کشور آمریکا رونمایی شد و به تاییدیه سازمان بهداشت این کشور رسید. هم اکنون نیز نتها راهی که پزشکان برای کنترل این بیماری واگیر دار توصیه میکنند تزریق واکسن در دوز های مختلف می باشد.

در ابتدای ظهور آخرین نوع از ویروس های سرما خوردگی و آنفولانزا تعدادی از افراد و حتی پزشکان آن را با سرما خوردگی اشتباه می گرفتند و داروهایی مشابه به این بیماری ها تجویز می کردند. قدرت انتقال COVID 19 به شدت بالا است و اگر در یک مکان سرپوشیده باشید و یکی از افراد به کووید 19 مبتلا باشد به احتمال 80% شما نیز مبتلا خواهید شد؛ در صورتی از ماسک استفاده کنید و فاصله اجتماعی را نیز رعایت فرمایید می توانید تا حدودی خود را در امان نگه دارید. در صورتی که شاهد علائم این بیماری بودید در اولین فرصت باید به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. برای مشاهده لیست پزشک فوق تخصص بیماریهای عفونی شیراز و هم چنین بهترین پزشک فوق تخصص ریه در شیراز می توانید روی لینک کیلیک کنید.

درمان کرونا

انواع واکسن های معتبر کرونا در جهان

ردیف نام واکسن نام کشور تولید کننده کارایی
1 سینوواک بایوتک چین 58% - 90%
2 آسترازنکا دانشگاه آکسفورد - انگلستان 76% - 82%
3 سینوفارم چین 79% - 82%
4 فایزر آمریکا 95%
5 کوو ایران برکت ایران 80%
6 بهارات بیوتیک هند 81%
7 مدرنا آمریکا 94%

توجه فرمایید که واکسن های دیگری نیز وجود دارند که در جدول بالا اسامی آن ها ذکر نشده است.

علائم کرونا COVID 19 چیست؟

هر چه زمان بیشتری از پیدایش از بیماری میگذرد، علائم جدید تری به علائم قبلی اضافه می شود که عبارت اند از:

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • از دست دادن حس بویایی
  • تب خفیف
  • احساس خستگی
  • درد عضلانی
  • ورم صورت
  • گرفتگی عضلات
  • کبودی
  • گیجی
  • خواب آلودگی

همچنین ممکن است بعد از کرونا دچار انواع مشکلات پوستی شوید.

آمار کرونا در جهان

در حال حاضر در کل جهان حدود ۲۴۹.۹۰۶.۹۰۵ نفر مبتلا به کرونا هستند و حدود ۵.۰۴۹.۹۷۶ نفر جان خود را برا ثر این بیماری از دست داده اند.

ردیف نام کشور تعداد مبتلایان تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری
1 ایالات متحده آمریکا ۴۶۲۷۵۷۷۱ ۷۵۰۸۵۳
2 ایران ۱۲۷۲۹۹ ۵۹۸۷۸۱۴
3 هند ۳۴۳۶۶۹۸۷ ۴۶۱۰۵۷
4 فرانسه ۷۲۱۷۴۸۴ ۱۱۷۸۹۳
5 اندونزی ۱۴۳۵۴۵ ۴۲۴۸۱۶۵

درمان COVID 19 در خانه

برای درمان مراحل اولیه کرونا حتما باید به پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا از هر گونه پیشروی جلوگیری شود؛ اما روش های خانگی نیز برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در خصوص سوال آمپول کرونا چیست ؟ باید گفت که آمپول خاصی برای درمان وجود ندارد و نتها تزریق واکسن های معتبر برای پیشگیری از ویروس چینی الزامی است. برای انجام تست کرونا در شیراز می توانید روی لینک کلیک کنید.

درمان تنگی نفس کووید 19 در خانه

برای این که بتوانید تنگی نفس و مشکلات تنفسی خود که ناشی از کرونا است، را تا حدودی بهبود ببخشید می توانید از میوه هایی که سرشار از ویتامین های E و C و امگا سه هستند مثل سیب، گردو ، انواع توت و ... را مصرف کنید. زنجبیل به شدت سم زدا است و خاصیت ضد التهابی دارد و برای افرادی که اعلائم کرونا در آنها دیده می شود مفید می باشد.

درمان کرونا

درمان حالت تهوع کرونا

یکی از علائمی که جدیدا در افرادی که به کووید مبتلا می شوند دیده می شود، حالت تهوع می باشد. از آن جایی که ممکن است بسیاری افراد مبتلا به این بیماری دچار کمبود اکسیژن شوند احتمال دارد که حالتی مثل حالت تهوع نیز به آن ها دست دهد که می توانید از داروهای ضد تهوع استفاده کنید.

درمان کرونا در کودکان

کودکان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و ممکن است سریع تر به این بیماری مبتلا شوند. در این خصوص شما می توانید با محافظت و مراقبت بیشتری کودکانتان را در امان نگه دارید. بهترین پزشک متخصص اطفال در شیراز در این سایت معرفی شده است که می توانید برای رزرو نوبت با پزشک مورد نظر در ارتباط باشید.

درمان کرونا دلتا چیست

ویروس کرونا دلتا نوع پیشرفته کرونا است که سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و افراد را به سرعت مبتلا به خود می کند. برای درمان این بیماری باید از همان ابتدا تحت نظر پزشک باشید و از داروهای مخصوص استفاده کنید. عکس برداری از ریه یکی از راه هایی که به پزشک برای کنترل بیماری کمک می کند.

طول درمان کووید 19 دلتا

زمان درمان کرونا دلتا طولانی از از کرونای معمولی است و حدود 3 تا 4 هفته زمان می برد؛ البته همه چیز به درصد درگیری ریه و شدت بیماری و ایمنی بدن بیمار بستگی دارد.

نظر کاربران
هشتگ های مرتبط