کاشت مو چقدر زمان میبرد؟

کاشت مو چقدر زمان میبرد؟ مدت زمان کاشت مو چقدر است؟

پژمان نوروزی

پزشک شهر - ریزش مو مشکلی شایع است که افراد زیادی را درگیر خود می کند. کاشت مو به عنوان راه حلی دائمی برای این مشکل، روز به روز محبوب تر می شود. اما سؤالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کند این است که کاشت مو چقدر زمان میبرد؟ در ادامه این مطلب به تمام سوا لاتی که در خصوص مدت زمان کاشت مو ممکن است در ذهن شما ایجاد شده باشد پاسخ می دهیم، لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

مجله سلامت پزشک شهر با ارائه مطالب، به شما در انتخاب بهترین راهکار برای سلامتی خود کمک می‌کند. اما فراموش نکنید که این اطلاعات صرفا جهت آگاهی است و جایگزین نظر پزشک معالج شما نیست. برای تشخیص و جراحی باید به پزشک مراجعه کنید.

مدت زمان کاشت مو

کاشت مو چقدر زمان میبرد؟
در پاسخ به این سؤال متداول درباره مدت زمان کاشت مو، باید بگویم که فرآیند کاشت مو ابتدا با تحلیل بافت‌های فولیکول مو آغاز می‌شود و تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد بسته به تراکم مو در منطقه مورد نظر متفاوت است. زمان برداشت گرافت‌ها معمولاً بین ۳ تا ۴ ساعت است، اما در برخی تکنیک‌ها و مناطق مختلف ممکن است این زمان تا ۱۲ ساعت هم رسیده و متغیر باشد. در جلسه اول مشاوره، پزشک با توجه به پهنای ناحیه مورد نظر، تراکم مو و تراکم ناحیه بانک مو، تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو را تعیین می‌کند.

مراحل کاشت مو

  1. بی حسی: ناحیه اهدا کننده و ناحیه گیرنده بی حس می شود.
  2. استخراج فولیکول های مو: فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده (معمولاً پشت سر) برداشته می شوند.
  3. آماده سازی ناحیه گیرنده: ناحیه گیرنده (محل کاشت مو) آماده می شود.
  4. کاشت فولیکول های مو: فولیکول های مو در ناحیه گیرنده کاشته می شوند.

کاشت مو چند ساعت طول میکشد؟

در پاسخ به این سؤال که کاشت چقدر طول می‌کشد، باید اشاره کرد که مدت زمان فرآیند کاشت مو به تعداد گرافت‌های مورد نیاز و تکنیک مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی، یک جلسه کاشت مو معمولاً بین ۸ تا ۱۰ ساعت زمان می‌برد.
زمان برداشت گرافت‌های مو تقریباً بین ۳ تا ۴ ساعت است. پس از تکمیل فرآیند برداشت از بانک مو، یک دوره استراحت به بیمار داده می‌شود و سپس این روند ادامه می‌یابد. در طول فرآیند کاشت، هر گرافت به صورت مجزا به ناحیه کاشت منتقل می‌شود تا نتیجه‌ای طبیعی و خوشایند از نظر زیبایی حاصل شود.
نکته قابل توجه این است که به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی، بیمار دردی را احساس نمی‌کند و در تمامی مراحل هوشیار است. بسته به تکنیک کاشت مو، تعداد ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ فولیکول در ۸ تا ۱۰ ساعت قابل پیوند است. در این مدت، تیم پزشکی و بیمار دوره‌های استراحت دارند تا فرآیند با کیفیت بالا انجام شود. به طور کلی، بهتر است که کاشت موی سر در مدت زمان کوتاه انجام نشود تا خدمات با کیفیت و نتیجه مطلوب حاصل گردد.

عوامل مؤثر در مدت زمان کاشت

کاشت مو چقدر زمان میبرد؟
به طور کلی، کاشت مو بین 8 تا 10 ساعت طول می کشد. این زمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  1. روش کاشت مو: دو روش اصلی برای کاشت وجود دارد: FUT (پیوند واحد فولیکولی) و FUE (استخراج واحد فولیکولی). روش FUT معمولاً کمی طولانی تر از روش FUE است.
  2. میزان تراکم مورد نیاز: هرچه تراکم موی مورد نظر بیشتر باشد، زمان کاشت نیز بیشتر خواهد بود.
  3. مهارت و تجربه جراح: جراحان باتجربه می توانند کاشت را در زمان کوتاه تری انجام دهند.
بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز

تکنیک‌های کاشت

تکنیک‌های مختلف برای کاشت مو وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. برای داشتن نتایج موفق، باید برنامه‌ریزی شخصی با پزشک داشته باشید و از تکنیک مناسب برای شرایط شما استفاده کنید. تکنیک‌های متداول شامل:

  • روش FUT
  • کاشت با روش FUE
  • کاشت مو با روش SUT
  • کاشت با استفاده از تکنیک جدید میکروگرافت (Micro Graft)
  • روش BHT
  • کاشت موی سر با روش RHT

هریک از این روش‌ها نیازمند بررسی دقیقی از ساختار موی شما و نیازهایتان است. استفاده از هر روش بدون راهنمایی و برنامه‌ریزی مناسب ممکن است منجر به نتایج نامطلوب شود.

مدت زمان کاشت مو در هر روش

کاشت مو چقدر زمان میبرد؟
مدت زمان کاشت موها بسته به روش انتخابی و تعداد موهای مورد نیاز برای کاشت متفاوت است. در ادامه مدت زمان لازم برای هر یک از روش‌های متداول کاشت توضیح داده شده است:

کاشت به روش FUE
در این روش، موها به صورت یک به یک از مناطق پشت سر جمع‌آوری و سپس در مناطق کم‌مویی کاشته می‌شوند. مدت زمان لازم برای انجام این فرآیند به تعداد موهایی که قرار است کاشته شود وابسته است. به طور معمول:

  • زمان لازم: چند ساعت (بین 4 تا 8 ساعت)

ممکن است در یک جلسه تکمیل شود، اما برای تعداد بالای گرافت‌ها، ممکن است به چند جلسه نیاز باشد.
کاشت به روش FUT
در این روش، نواری از پوست از منطقه پشت سر برداشته و سپس موهای مورد نیاز برای کاشت از این نوار جدا و در مناطق کم‌مویی کاشته می‌شوند. این فرآیند ممکن است زمان‌برتر و پیچیده‌تر از روش FUE باشد:

  • زمان لازم: معمولاً چند ساعت (بین 6 تا 8 ساعت)

در برخی موارد ممکن است نیاز به چند جلسه مجزا باشد، به خصوص اگر تعداد گرافت‌ها زیاد باشد.
روش DHI
در این روش، از دستگاه خاصی به نام Choi Implanter Pen استفاده می‌شود که موها به صورت مستقیم در منطقه کم‌مویی کاشته می‌شوند. این روش ممکن است برای هر کیسه مویی جداگانه زمان بیشتری نیاز داشته باشد:

  • زمان لازم: ممکن است بیشتر از روش‌های FUE و FUT باشد (بین 6 تا 10 ساعت)

بسته به تعداد گرافت‌ها و مهارت پزشک، ممکن است نیاز به چند جلسه داشته باشد.

به طور کلی، مدت زمان کاشت به عواملی مانند تعداد گرافت‌های مورد نیاز، تکنیک مورد استفاده، مهارت و تجربه پزشک و وضعیت خاص پوست و موی بیمار بستگی دارد. هرچه تعداد گرافت‌ها بیشتر باشد، زمان بیشتری برای انجام فرآیند کاشت مورد نیاز است.

عوامل مؤثر بر نتیجه کاشت مو

دوره رشد مو پس از کاشت شامل چند مرحله است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و نیازمند مراقبت و صبر است. بلافاصله پس از کاشت مو، فرد می‌تواند در عرض ۱ تا ۲ روز به زندگی کاری و عادی خود بازگردد. در عرض ۱۰ روز، پوسته‌های ریز در منطقه کاشت مو تشکیل شده و به تدریج شروع به برطرف شدن می‌کنند. در ۲ تا ۴ هفته پس از کاشت، بسیاری از موهای کاشته شده وارد فاز شوک ریزش می‌شوند و ریزش می‌کنند که این امر طبیعی است و نباید باعث نگرانی شود. حدود ۳ تا ۴ ماه پس از کاشت، موهای جدید شروع به رشد می‌کنند که ابتدا نازک و ضعیف هستند اما با گذشت زمان قوی‌تر و ضخیم‌تر می‌شوند.
در ۶ تا ۹ ماه پس از کاشت، رشد موها به طور محسوس افزایش می‌یابد و موها شروع به ضخیم شدن می‌کنند و در این دوره، ظاهر موها بهتر و طبیعی‌تر می‌شود. تا ۱۲ ماه پس از کاشت، بیشتر موهای کاشته شده به رشد کامل رسیده و نتایج نهایی نمایان می‌شوند، هرچند در برخی موارد، روند ضخیم شدن و پرپشت شدن موها تا ۱۸ ماه ادامه پیدا می‌کند. نتایج کاشت مو بلافاصله پس از کاشت دائمی نیستند اما با گذشت زمان فولیکول‌ها از ناحیه‌ای گرفته می‌شوند که از نظر ژنتیکی در برابر ریزش مو مقاوم است و این فولیکول‌ها به طور دائمی در ناحیه کاشت باقی می‌مانند و ریزش نمی‌کنند.
برای رسیدن به بهترین نتایج، رعایت دستورات پزشک در مورد شستشو و مراقبت از ناحیه کاشت، اجتناب از فعالیت‌های سنگین و قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم بسیار مهم است. همچنین، در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهایی برای تقویت رشد مو و جلوگیری از عفونت تجویز کند.

متخصص پوست و مو در شیراز

عوامل مؤثر بر زمان ریکاوری

کاشت مو چقدر زمان میبرد؟
دوره بازیابی پس از کاشت یک فرآیند کوتاه مدت است که در طول یک سال پس از عمل کاشت، مراحل رشد و ریزش مو همچنان ادامه دارد. پس از انجام کاشت مو، قرمزی و پوسته‌پوسته شدن رخ می‌دهد، سپس موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند. این فرآیندها عوارض معمول کاشت مو هستند و به طور کاملاً طبیعی اتفاق می‌افتند. در طی یک سال، تمام موهای کاشته شده رشد می‌کنند و نتایج موفقیت‌آمیز این روش به طور واضح قابل مشاهده است.
در این فرآیند، موهای کاشته شده به صورت یک به یک از منطقه دهنده به منطقه مورد نظر انتقال می‌یابند. بعد از عمل، قرمزی در پوست مشاهده می‌شود که بعد از آن پوسته‌پوسته می‌شود و در نهایت منطقه کاشت بهبود می‌یابد. پوسته‌های شکل‌گرفته در منطقه کاشت تا ۱۵ روز باقی می‌مانند و سپس ریزش می‌کنند.
بین یک تا سه ماه پس از ریزش پوسته‌ها، مرحله ریزش موهای کاشته شده شروع می‌شود. در این مرحله، موهای باقی‌مانده از موهای کاشته شده ریزش می‌کنند و موجب تولید مجدد موهای جدید می‌شوند. در این مرحله، فولیکول‌های موی پیوند شده آسیب نمی‌بینند. بسته به نوع ریشه موی فرد، موها در طول ۳ تا ۴ ماه بعد از کاشت مجدداً رشد خواهند کرد.

جمع بندی

کاشت موها می تواند راه حلی مؤثر برای ریزش مو باشد. با این حال، مهم است که قبل از انجام این عمل، از تمام جوانب آن، از جمله زمان، هزینه و ریکاوری آگاه باشید. کاشت مو یک عمل جراحی است و باید توسط یک جراح باتجربه و ماهر انجام شود. قبل از انجام کاشت مو، حتما با یک جراح مشورت کنید تا از مناسب بودن این روش برای شما اطمینان حاصل کنید. پس از کاشت مو، به خوبی از خود مراقبت کنید تا به بهبودی سریع تر پوست سر و رشد موهای کاشته شده کمک کنید.

بیشتر بخوانید: کاشت مو چگونه انجام می شود؟

منبع: nashvillehairdoctor.com

نظر کاربران