پیشگیری از بیماری های قلبی

پیشگیری از بیماری های قلبی

پگاه جاوید

خطرناک ترین بیماری قلبی

در حال حاضر حدود 43% از مرگ و میرها بخاطر بیماری های قلبی می باشد و این بیماری جزء یکی از خطرناک ترین بیماری های جهان محسوب می شود. بیماری های قلبی سن خاصی نمی شناسد و هم در کودکان، نوجوانان و میان سال ها دیده می شود. بسیاری از این بیماری ها قابل پیشگیری است و می توانید با تغذیه مناسب و ورزش از بیماری های قلبی جلوگیری کنید. در ادامه در مورد انواع بیماری های قلبی و راه های پیشگیری از بیماری های قلبی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع بیماری های قلبی در جوانان

همان طور که گفته شد بیماری های قلبی در تمام سنین ممکن است رخ دهد. بیشترین بیماری های قلبی که در بین نوجوانان شایع شده است،نارسانایی قلبی است. در حقیقت اکثر بیماری ها ناشی از گرفتگی قلبی می باشد. منشاء اصلی بیماری قلبی عروقی می تواند ارثی باشد و یا در گذر زمان ایجاد شود. نوجوانان به دلیل این که از فست فود و غذاهای پر چربی و پر کلسترول استفاده می کنند، بیشتر در معرض مریضی های مربوطه قرار دارند.

پیشگیری از بیماری های قلبی

چهار گام پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

  1. اولین گام برای کنترل بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی، کنترل دائمی فشار خون است. فشار خون بالا سبب پیدایش بسیاری از مشکلان می شود.
  2. دومین موضوع که بسیار مهم است، خواب کافی است. خواب و آرامش باعث می شود که وضعیت جسمی فرد در حالت تعادل قرار گیرد. هر گونه استرس بیش از حد می تواند عملکرد سیستم بدنی فرد را مختل کند.
  3. بیشگیری از استعمال دخانیات از جمله سیکار باعث می شود که فرد زندگی سالم تری را بگذراند.
  4. در مرحله آخر بهتر است که برای بیماری هایی مثل چربی خون بالا و فشار خون از قرص استفاده کنید. البته تمامی این موارد باید زیر نظر پزشک متخصص باشد. بهترین پزشک متخصص قلب در شیراز در صفحه ای دیگر معرفی شده است که می توانید برای مشاهده روی لینک کلیک کنید.

کنترل بیماری قلبی

در صورت مشاهده هر یک از علائم مثل درد قفسه سینه و ... حتما باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید. توجه داشته باشید که از مصرف خودسرانه داروهای خاص برای تپش قلب و ... پرهیز کنید؛ زیرا ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در مرحله اول پزشک برای کنترل و درمان بیماری شما دارو تجویز می کند. با توجه به وضعیت بیماری ممکن است که پزشک صلاح ببیند که شما عمل جراحی انجام دهید. در حقیقت آخرین مرحله درمان عمل جراحی می باشد.

مقالات مرتبط: جراحی قلب باز برای بیماران دیابتی

پیشگیری از بیماری های قلبی

تغذیه مناسب یک راه مطمئن برای پیشگیری از بیماری های قلبی

حتما شما نیز شنیده اید که تغذیه مناسب می تواند باعث پیشگیری بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی شود. شما می توانید به جای مصرف روغن های بدون فایده از روعن های گیاهی استفاده کنید. اگر از چربی خون بالا رنج میبرید می توانید با مصرف 2 یا 3 بار در هفته ماهی چربی خونتان را کنترل کنید. در کل غذا و میوه هایی که برای بیماری های قلبی می تواند مفید باشد به صورت زیر می باشد. توجه داشته باشید که اگر از غذاهای چاق کننده برای افراد لاغر استفاده می کنید به قلب شما آسیب وارد نشود و تحت نظر پزشک باشد.

  • کلم
  • انواع میوه ها و سیزیجات
  • نخود
  • جو دوسر
  • شیر
  • ...

ورزش سبب کاهش بیماری های قلبی می شود

ورزش سبب کاهش بیماری های قلبی می شود

شما با انجام ورزش های مختلف می توانید از بیماری های قلبی و حتی علائم واریس جلوگیری کنید. فواید ورزش کردن بسیار زییاد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  1. ورزش کردن باعث گشاد شدن عروق قلبی می شود و جریان خون تسرسع پیدا می کند.
  2. ورزش به طور مرتب باعث جلوگیری از بیماری فشار خون می شود.
  3. کلسترول و چربی حون کنترل می شود.
  4. افرادی که ورزش می کنند درصد بیشتری از دستگاه تنفس خود را به کار می گیرند.

 

نظر کاربران
هشتگ های مرتبط