بهترین دکتر جراحی فتق ناف در شیراز

بهترین دکتر جراحی فتق ناف در شیراز

پگاه جاوید

فتق ناف، که به آن فتق اومبیلیکال نیز می‌گویند، برآمدگی یا کیسه‌ای است که در ناحیه ناف ایجاد می‌شود. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که بخشی از روده یا بافت چربی از طریق یک نقطه ضعیف در دیواره شکم بیرون می‌زند. در این مطلب از سایت پزشک شهر، به معرفی بهترین دکتر جراحی فتق ناف در شیراز پرداخته شده است.

دکتر جراحی فتق کشاله ران در شیراز

بهترین دکتر فتق کشاله ران در شیراز در زیر به همراه شماره تماس و آدرس معرفی شده است.

ردیف نام آدرس شماره تماس
1 دکتر گیلدا بدیعی شیراز ، ملاصدرا، نبش خیابان شهید جمالی، کوچه 4، ساختـمان پزشکان، طبقه اول 07136473319
2 دکتر زهرا حسینیان شیراز ، بلوار زند، روبروی هتل پارس، ساختمان زند 492، طبقه 3، واحد 15 07132340329
3 دکتر نگار سالک شیراز ، قصردشت، نزدیک به بیمارستان فرهمند فر، ساختمان پاسارگاد، طبقه 3 07136279139
4 دکتر محمد حسن استوان شیراز ، 20 متری سینما سعدی، چهارراه معدل، ساختمان سال، طبقه 4، واحد 405 07132345720
5 دکتر وحید عین آبادی شیراز ، خیابان کریم خان زند، جنب هتل پارس، ساختمان پزشکان صدف، طبقه 2 07132337338
6 دکتر محمد علی جوان شیراز ، بلوار زند، روبروی خیابان هفت تیر (20متری سینما سعدی)، ساختمان دی 07132308656
7 دکتر مجید اکرمی شیراز، بلوار زند، بیمارستان شهید فقیهی (سعدی). 07132351087

نوبت دهی اینترنتی بهترین دکتر جراحی فتق ناف در شیراز

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و تمایل افراد به انجام امور به صورت آنلاین، امکان رزرو نوبت پزشک نیز به صورت غیرحضوری فراهم شده است. شما می توانید به کمک نوبت اینترنتی بدون نیاز به مراجعه حضوری نوبت خود را ثبت کنید. برای ثبت نوبت کافی است ابتدا وارد پروفایل پزشک مورد نظرتان در زمینه جراحی فتق ناف در شیراز شوید و سپس گزینه ثبت نوبت را انتخاب نمایید.

بهترین دکتر جراح فتق در شیراز

مشاوره آنلاین با پزشک فتق ناف در شیراز

در سایت پزشک شهر، شما می توانید با بهترین دکتر جراحی فتق ناف در شیراز مشاوره آنلاین داشته باشید و سوالات خود را بپرسید. به این منظور می توانید در صفحه پروفایل پزشکانی که به صورت VIP معرفی شده است، گزینه مشاوره آنلاین را انتخاب نمایید.

بهترین دکتر جراحی فتق ناف در شیراز

فتق ناف چیست و چگونه ایجاد می شود؟

به گفته سایت  my.clevelandclinic.org  فتق ناف برآمدگی بافتی روی ناف یا نزدیک آن است. فتق ناف در کودکان معمولاً در سن 4 یا 5 سالگی از بین می رود. در بزرگسالان، فتق ناف درمان نشده می تواند منجر به عوارض شود. اگر پزشک شما در مورد فتق ناف نگرانی دارد، ممکن است جراحی را برای بازگرداندن بافت به جای خود توصیه کند.

انواع فتق ناف:

می توان فتق را از نظر میزان خطر آن دسته بندی کرد:

  • قابل کاهش: در این نوع فتق، پزشک می تواند با دست، بافت را به جای خود بازگرداند. این نوع فتق ها اغلب نیاز به اقدام فوری پزشکی ندارند و بیشتر در کودکان دیده می شوند.
  • حبس شده: فتق حبس شده جدی تر است زیرا روده در عضلات شکم گیر کرده و باعث درد و تورم می شود. در این موارد باید پزشک به سرعت وضعیت را بررسی و از آسیب به روده جلوگیری کند.
  • خفه‌شده: خطرناک ترین نوع فتق، فتق خفه‌شده است که در آن جریان خون به روده قطع شده و بافت روده شروع به مرگ می کند. این یک اورژانس پزشکی است که نیاز به عمل جراحی فوری برای نجات بافت و جلوگیری از عفونت دارد.

علائم رایج فتق ناف عبارتند از:

  • برآمدگی: اولین و بارزترین علامت، برآمدگی نرم در ناحیه ناف یا اطراف آن است. این برآمدگی ممکن است همیشه قابل مشاهده باشد، یا فقط زمانی که فشار به شکم وارد می شود، مانند سرفه، عطسه، گریه کردن یا بلند کردن اجسام سنگین، ظاهر شود.
  • درد: در کودکان، فتق ناف معمولاً بدون درد است. اما بزرگسالان ممکن است درد مبهم، ناراحتی یا احساس فشار در ناحیه ناف را تجربه کنند.
  • علائم جدی: در موارد نادر، فتق ناف می تواند گیر کند یا خفه شود. این یک وضعیت اورژانسی پزشکی است که نیاز به مراقبت فوری دارد. علائم انسداد یا خفگی فتق ناف عبارتند از:
    • درد ناگهانی و شدید در شکم
    • قرمزی، تیره شدن یا بنفش شدن برآمدگی
    • تهوع و استفراغ
    • عدم توانایی دفع گاز یا مدفوع

نتیجه گیری

در این مطلب از سایت پزشک شهر، بهترین دکتر جراحی فتق ناف در شیراز به شما معرفی شده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج در جدول تماس بگیرید.

نظر کاربران