زگیل تناسلی از چه راهی انتقال پیدا می کند؟

زگیل تناسلی از چه راهی انتقال پیدا می کند؟ ویروس HPV

پگاه جاوید

زگیل تناسلی از چه راهی انتقال پیدا می کند؟ و چگونه از این ویروس در امان باشیم؟ در ادامه این مطلب روش های انتقال این ویروس خطرناک بیان می شود. با ما همراه باشید.

راه های انتقال زگیل تناسلی چیست؟

راه های انتقال زگیل تناسلی عبارتند از:

  • رابطه جنسی: رابطه جنسی با فردی که مبتلا به زگیل تناسلی است. این روش بیشترین احتمال انتقال زگیل تناسلی را دارد.
  • استفاده از وسایل جنسی: استفاده از وسایل جنسی مشترک (مانند لباس زیر) با فردی که زگیل تناسلی دارد، می‌تواند منجر به انتقال آن شود.
  • استفاده از وسایل شخصی: استفاده از وسایل شخصی مشترک با فردی که زگیل تناسلی دارد، مانند مسواک، لباس، تیغه اصلاح و غیره می‌تواند منجر به انتقال آن شود.
  • انتقال از مادر به نوزاد: زگیل تناسلی می‌تواند از طریق جریان خون مادر به نوزاد انتقال پیدا کند.
  • استفاده از خدمات پزشکی: استفاده از خدمات پزشکی غیر بهداشتی می‌تواند منجر به انتقال زگیل تناسلی شود، مانند استفاده از سوزن‌های کثیف و غیره.

راه های انتقال زگیل تناسلی چیست؟

انتقال زگیل تناسلی از طریق بوسیدن امکان پذیر است؟

بله، انتقال زگیل تناسلی دهانی از طریق بوسیدن امکان پذیر است. دهان و لب ها مناطقی هستند که باکتری ها و ویروس های زگیل تناسلی را حمل می کنند؛ بنابراین اگر فردی زگیل تناسلی داشته باشد و شما او را ببوسید، عفونت انتقال پیدا کردن زگیل تناسلی ممکن است.

انتقال زگیل تناسلی از طریق استخر

در پاسخخ به سوال زگیل تناسلی از چه راهی انتقال پیدا می کند؟ باید بگوییم یکی از این روش ها انتقال از طریق استخر است. انتقال زگیل تناسلی از طریق استخر ممکن است. اگر فرد آلوده به بیماری زگیل تناسلی وارد استخر شود و سپس فرد سالم از همان استخر استفاده کند، احتمال انتقال عفونت وجود دارد. به همین دلیل، استفاده از حمام‌های عمومی، استخرها و سوناهای عمومی را در صورت بروز علائم بیماری زگیل تناسلی پیشنهاد نمی‌کنیم.

راه های انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر

انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر امکان پذیر نیست. لیزر به عنوان یک وسیله درمانی برای درمان بیماری‌های پوستی و حذف موهای زائد تجویز می‌شود؛اما نمی‌تواند زگیل‌های تناسلی را انتقال دهد؛ اما برای لیزر ناحیه تناسلی بهتر است به یک مرکز معتبر مراجعه کنید و مطمئن شوید دستگاه لیزر به طور کامل ضد عفونی می شود.

راه های انتقال زگیل تناسلی در کودکان

کودکان نیز ممکن است به ویروس HPV مبتلا شوند. راه های انتقال این ویروس به کودکان از طریق مادر، استفاده از حوله فردی که به HPV مبتلا است می باشد. همچنین ممکن است هنگام تعویض پوشاک کودک دستتان به این ویروس آلوده باشد و یا کودک در معرض تعرض جنسی قرار گرفته باشد.

راه های انتقال زگیل تناسلی در مردان

راه‌های انتقال زگیل تناسلی در مردان شامل ارتباط جنسی با فرد آلوده به زگیل تناسلی، استفاده از وسایل مشترک نظیر سرنگ برای مصورف مواد مخدر و ... می باشد. برای درمان زگیل تناسلی می توانید به دکتر متخصص زگیل تناسلی شیراز مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر شما یا شریک جنسی‌تان علائمی از زگیل تناسلی داشته باشید، بهترین راه برای تشخیص و درمان آن، مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان در شیراز است. برخی از علائم زگیل تناسلی عبارتند از:

  • بروز زگیل‌های کوچک یا بزرگ در ناحیه تناسلی
  • سوزش و خارش در ناحیه تناسلی
  • خروج مایعات غیرعادی از ناحیه تناسلی
  • درد و ناراحتی در ناحیه تناسلی
  • بروز التهاب در ناحیه تناسلی
  • بروز خارش و سوزش در ناحیه مقعد

اگر شما یا شریک جنسی‌تان این علائم را تجربه می‌کنید، باید به دکتر مراجعه کنید. دکتر می‌تواند با انجام آزمایش‌های مناسب، تشخیص و درمان زگیل تناسلی را انجام دهد. همچنین، برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی به دیگران، باید از روش‌های پیشگیری مانند استفاده از کاندوم و عدم استفاده از وسایل جنسی و شخصی مشترک با دیگران، استفاده کرد.

کلام آخر

راه های انتقال زگیل تناسلی رابطه جنسی با فردی که به این ویروس مبتلا است و استفاده از وسایل مشترک مانند حوله و لباس زیر می باشد که در صورت بهتر است راه های پیشگیری این ویروس را جدی بگیرید.

نظر کاربران