کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

پگاه جاوید

کاشت ایمپلنت دندان یک روش جراحی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود. این روش شامل قرار دادن یک پایه فلزی در استخوان فک است که سپس دندان مصنوعی روی آن قرار می گیرد. کاشت ایمپلنت دندان یک روش موثر و ماندگار برای بازیابی عملکرد و زیبایی دندان ها است. با این حال، کاشت ایمپلنت دندان برای همه افراد مناسب نیست. در ادامه این مطلب به موضوع کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟ خواهیم پرداخت.

چه کسانی برای ایمپلنت دندان مناسب نیستند؟

در حالی که ایمپلنت ها یک راه حل عالی برای بسیاری از افرادی که دندان های خود را از دست داده اند هستند، اما مواردی وجود دارد که ایمپلنت دندان بهترین گزینه درمانی نیست. کسانی که کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان در نظر گرفته نمی شوند عبارتند از:

افراد مبتلا به بیماری لثه فعال

افراد مبتلا به بیماری لثه فعال

بیماری لثه می‌تواند باعث التهاب لثه و تحلیل استخوان شود. این امر می‌تواند اتصال صحیح ایمپلنت‌ های دندانی با استخوان فک را دشوار کند. اگر بیماری لثه فعال دارید، لازم است که قبل از کاشت ایمپلنت دندان، آن را درمان کنید. در غیر این صورت، امکان انجام ایمپلنت دندان وجود ندارد.

افرادی که سیگار می کشند

افرادی که سیگار می کشند

سیگار کشیدن ممکن است نتایج کاشت ایمپلنت دندان را در افراد سیگاری کاهش دهد. سیگار کشیدن روند بهبودی را کند می کند و می تواند باعث شود ایمپلنت دندان به خوبی به استخوان فک جوش نخورد. اگر سیگاری هستید، قبل از کاشت ایمپلنت دندان، ترک سیگار توصیه می شود. اگر نمی توانید سیگار را ترک کنید، ممکن است لازم باشد یک درمان خاص برای افزایش شانس موفقیت ایمپلنت انجام دهید.

افرادی بیماری خاص دارند کاندید مناسب کاشت ایمپلنت نیستند

افرادی بیماری خاص دارند کاندید مناسب کاشت ایمپلنت نیستند

ایمپلنت دندان برای افرادی که بیماری خاص دارند، مناسب نیست. اگر یکی از بیماری های زیر را دارید، قبل از کاشت ایمپلنت دندان با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا کاشت ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر. برای مشاهده بهترین متخصص ایمپلنت دندان در شیراز می توانید روی لینک کلیک نمایید.

  • دیابت

افراد مبتلا به دیابت ممکن است کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان نباشند. دیابت می تواند روند بهبودی پس از جراحی را کند کرده و خطر عفونت را افزایش دهد. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض از دست دادن استخوان و تغییرات بافت لثه هستند که می تواند بر موفقیت ایمپلنت تأثیر بگذارد. برای انجام کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی حتما به دندانپزشکان باتجربه مراجعه کنید.

  • سرطان

درمان سرطان می تواند روی سلامت دندان ها و لثه ها تأثیر بگذارد. این موضوع می تواند باعث شود که روند انجام ایمپلنت دندان در دهان شما به درستی انجام نشود و همچنین روند بهبودی شما را کند میکند. علاوه بر این، بیماران سرطانی بیشتر در معرض عفونت هستند. ایمپلنت دندانی می تواند باعث رشد باکتری ها در دهان شود.

  • اچ‌آی‌وی/ایدز

افراد مبتلا به ایدز اغلب دچار نقص سیستم ایمنی هستند که خطر عفونت را در آنها افزایش می یابد. علاوه بر این، ایدز می تواند باعث برفک دهان شود که روند بهبودی را پس از جراحی دشوار کند.

افراد مبتلا به اختلالات لخته شدن خون برای کاشت دندان مناسب نیستند

افراد مبتلا به اختلالات لخته شدن خون برای کاشت دندان مناسب نیستند

ایمپلنت دندانی برای افراد مبتلا به اختلالات انعقاد خون توصیه نمی شود. این اختلالات باعث می شوند که خون به راحتی لخته نشود. ایمپلنت دندانی برای قرار گرفتن در استخوان فک خونریزی می کند. خونریزی زیاد در افراد مبتلا به اختلالات انعقاد خون می تواند خطرناک باشد. همچنین، این افراد ممکن است در زمان بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندانی دچار مشکل شوند.

ایمپلنت دندان برای افراد مبتلا به پوکی استخوان مناسب نیست

ایمپلنت های دندانی در استخوان فک قرار می گیرند و برای موفقیت آمیز بودن، به استخوان های قوی و سالم نیاز دارند. پوکی استخوان باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می شود که می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود. علاوه بر این، قرار دادن ایمپلنت های دندانی می تواند استخوان ها را تحت فشار قرار دهد و منجر به آسیب بیشتر در بیماران مبتلا به پوکی استخوان شود.

زنان باردار یا شیرده نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند

زنان باردار یا شیرده نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند

زنان باردار و شیرده به دلیل تغییرات هورمونی که در دوران بارداری و شیردهی رخ می دهد، بیشتر در معرض خطر عفونت لثه و تغییرات در استخوان فک خود هستند. این تغییرات می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود.

افرادی که استخوان فک ضعیف یا ناکافی دارند

یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت ایمپلنت دندان، ضعیف یا ناکافی بودن استخوان فک است. استخوان فک باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند وزن ایمپلنت دندان را تحمل کند. اگر اینطور نباشد، ایمپلنت ها ممکن است به خوبی با استخوان ترکیب نشوند و شکست بخورند. در این موارد، پیوند استخوان ممکن است برای تقویت استخوان فک و ایجاد حمایت کافی برای ایمپلنت ضروری باشد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی موضوع ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست ؟ پرداختیم. اگر فکر می کنید که کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستید، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک شما می تواند سلامت عمومی و دهان و دندان شما را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا کاشت ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر.

منبع: comfortcaredental.com

نظر کاربران