خدمات جوانسازی پوست

معرفی بهترین خدمات جوانسازی پوست

پگاه جاوید

شاید به یقین بتوان گفت که 90% زیبایی صورت، به پوست مربوط می شود. پوست های شفاف و شاداب و با طراوت در زیبایی و جوانی شما نقش عمده ای دارند. علاوه بر آن پوست صورت، آیینه تمام نمای بدن انسان بوده و می تواند در مورد سلامت عمومی بدن نیز انسان را مطلع سازد. از پوست خود به خوبی مراقبت کنید تا دیرتر پیر شود؛ اما کدام روش برای جوان سازی موثرتر است؟ در چه سنی باید خدمات جوانسازی پوست را آغاز کنید؟

انواع خدمات پوستی و زیبایی چیست؟

خدمات جوانسازی پوست شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. بهترین متخصص پوست و مو در شیراز می توانید شما را دراین امر راهنمایی کند.

هایفوتراپی: موثرترین روش جوانسازی

هایفوتراپی از روش های نسبتا جدید در درمان های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست می باشد. این روش غیر تهاجمی بوده و دردی ندارد. هایفوتراپی می تواند جانشین لیفت صورت گردد. در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می شود. این امواج در سونوگرافی هم کاربرد دارند؛ همچنین استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومور های سرطانی نیز معمول است. این روش برای انجام درمان های زیبایی از سال 2008 آغاز شد. همچنین این روش برای لیفت ابرو نیز استفاده می گردد که افرادی که تجربه این کار را دارند نکات مثبتی ذکر کرده اند.

تزریق بوتاکس به صورت

بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات، از خطوط چهره جلوگیری می کند. مواد مورد استفاده در این دارو از سم بوتولونیوم نوع آ ساخته شده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. این روش غیر تهاجمی بوده و پوست را به شکل جالبی جوان می کند.

تزریق ژل یا فیلر

فیلر ها، پرکننده ها یا حجم دهنده های پوستی، ساختاری شبیه ژل دارند و برای جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. این روش یعنی تزریق ژل، برای جبران حجم از دست رفته پوست استفاده می گردد؛ چرا که با افزایش سن، حجم صورت کاهش پیدا می کند. تزریق ژل هزینه مناسبی داشته و در جامعه استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. این روش، عوارض جانبی کمی داشته و این یکی از دلایل محبوب شدن آن در بین مردم است. برای مشاهده بهترین مراکز تزریق فیلر در شیراز می توانید روی لینک کلیک کنید.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن، روشی برای زیبایی و جوان سازی پوست است. این روش بر اساس لایه برداری از پوست عمل می کند. همراه با عمل لایه برداری، پوست صورت جوان شده و شفافیت بیشتری پیدا می کند. این روش برای هر نوع و هر رنگ پوستی مناسب است.

خدمات جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین متدهای درمانی است که برای اولین بار در فرانسه ابداع گردید. این روش به قدری موثر است که خیلی زود در سطح جهان مورد استفاده قرار گرفت. در این روش برای جوان سازی پوست، کربن دی اکسید به طور مستقیم به زیر پوست تزریق می گردد. این عمل در کلیه قسمت های بدن از جمله صورت، گردن، بازوها، باسن و پاها قابل انجام است.

گاز دی اکسید کربن حتی می تواند در مناطق ظریف مانند اطراف چشم نیز تزریق گردد. همچنین از این روش به منظور کاهش چربی و سلولیت، افتادگی پوست، جای آکنه، خطوط و چین و چروک و حتی گودی زیر چشم نیز استفاده می گردد. عده ای تصور می کنند که شاید این عمل برای بدن تهاجمی باشد؛ اما در جواب این عده باید گفت که بدن ما به طور طبیعی دی اکسید کربن تولید می کند و فرقی ندارد که این ماده چه از درون بدن ترشح گردد و چه از بیرون به آن تزریق گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کربوکسی گرافی روشی موثر برای جوانسازی پوست صورت و بدن می باشد. البته این موضوع قابل ذکر است که اگر تزریق این ماده خارج از حد نرمال باشد بدن را مجبور به پاسخ می کند.

لیزر درمانی چگونه باعث جوانسازی می شود؟

پرتو لیزر یک طول موج نوری خاص را تقویت کرده و با متمرکز کردن آن یک طول موج ثابت ایجاد می کند. لیزر در فیزیوتراپی نیز کاربرد های فراوانی دارد. در عمل لیزر درمانی انرژی به زیر سطح پوست انتقال یافته و بدون آسیب رساندن به سطوح بالای آن، پوست را جوان تر می کند. انرژی نوری انتقال یافته در این شرایط باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیک در سلول ها در فرایندی به نام فتو بایومدولاسیون می شود. این فرایند برای کاهش درد بسیار موثر است.

خدمات جوانسازی پوست

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های درمانی موضعی پوست است که کاربردهای متنوعی دارد. این روش در دنیا بسیار مرسوم است و می تواند به درمان کم آبی پوست، چین و چروک های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند. این روش در دسته شیوه های تزریقی قرار دارد؛ یعنی در این روش مواد ویژه ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می گردد. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می شود و از موادی همچون عصاره های گیاهی، ویتامین و آنزیم ها، داروها و هورمون ها تشکیل می گردد.

لیفت صورت

لیفت صورت و گردن راه حلی منطقی برای جوان سازی پوست می باشد. اگر به دنبال راهی برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست هستید لیفت صورت می تواند به شما کمک کند. میلیون ها نفر برای بهبود ظاهر پوست، از روش های مختلف لیفت استفاده می کنند. لیفت صورت یا فیس لیفت یکی از متداول ترین راه ها برای جوان سازی پوست می باشد.

آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال (Fractional RF Laser) یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از امواج رادیویی برای بهبود ظاهر پوست استفاده می کند. این روش درمانی از یک دستگاه لیزر برای ایجاد نقاط کوچک و منظم در پوست استفاده می کند. این نقاط باعث ایجاد گرما می شوند که به تحریک تولید کلاژن کمک می کند.

لیزر آر اف فرکشنال برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می شود، از جمله:

  • چین و چروک: لیزر آر اف فرکشنال می تواند با تحریک تولید کلاژن، چین و چروک های صورت را کاهش دهد.
  • افتادگی پوست: لیزر آر اف فرکشنال می تواند با سفت کردن پوست، افتادگی پوست را کاهش دهد.
  • اسکار آکنه: لیزر آر اف فرکشنال می تواند با از بین بردن اسکار آکنه، پوست را صاف و یکدست کند.
  • منافذ باز: لیزر آر اف فرکشنال می تواند به کوچک کردن منافذ باز کمک کند.
  • لک های پوستی: لیزر آر اف فرکشنال می تواند به روشن شدن لک های پوستی کمک کند.

بهترین روش جوانسازی پوست کدام است؟

برای جوانسازی پوست راه های متفاوتی وجود دارد به درستی نمی توان دستگاه یا ماده ای را به یقین مشخص نموده و یک دستگاه را به دستگاه دیگری ارجحیت داد. هرکدام از دستگاه ها مزیت هایی دارند که ممکن است دستگاه های دیگر فاقد آن باشند. به طور کلی می توان روش های زیر را برای جوان سازی پوست صورت انتخاب کرد:

  • جوان سازی پوست به روش کلینیکال
  • جوان سازی پوست با دستگاه هایفوتراپی
  • جوان سازی پوست با دستگاه کربوکسی
  • جوان سازی صورت با دستگاه اندولیفت
  • جوان سازی پوست صورت با دستگاه لیزر
  • جوان سازی پوست با دستگاه لیزر فرکشنال

سریع ترین راه جوانسازی پوست

همانطور که پیشتر گفته شد راه های جوان سازی صورت فراوان هستند. از راه های خانگی گرفته تا استفاده از دستگاه ها و مواد جوان کننده پوست. شما می توانید راه های خانگی را انتخاب نمایید اما این راه حل ها ممکن است زمان بر باشد بنابراین استفاده از دستگاه های مختلف در این مورد شما را یاری خواهد نمود. پیشتر در مورد این روش ها و دستگاه ها با شما صحبت کردیم و البته این نکته را متذکر می شویم که روش های علمی سریع تر از روش های خانگی عمل می کنند.

جوانسازی پوست در منزل

برای جوان سازی پوست صورت در منزل راه های زیادی وجود دارد. خدمات جوانسازی پوست فقط توسط پزشک نیست. برای اینکه پوستی جوان و شاداب داشته باشید می توانید از چند محصول ارزان قیمت استفاده کنید از جمله:

  • استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه ورا
  • عصاره ی گوجه فرنگی برای جوان سازی پوست صورت
  • روغن نارگیل برطرف کننده ی خشکی پوست
  • استفاده از اسکراپ بادام برای جوانسازی

ماسک جوانسازی پوست

ماسک های جوان سازی پوست شاید ارزانترین راه ها برای جوان سازی پوست صورت می باشد. یکی از بهترین ماسک های خانگی استفاده از پوست خیار است که باید بیست دقیقه بر روی پوست قرار داده شود. همچنین سیب زمینی رنده شده، توت فرنگی، پرتقال و عسل نیز از جمله ماسک های خانگی هستند. زرده تخم مرغ برای پوست های خشک و سفیده آن نیز برای پوست های معمولی ماسک مناسبی به حساب می آید.

کلام آخر

در ایم مقاله به توضیحی راجب خدمات جوانسازی پوست پرداخته ایم. به پوست خود توجه کنید؛ از کشیدن سیگار و قلیان که دشمن پوست هستند استفاده نکنید. تا می توانید میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کرده و یک تنوع غذایی متنوع را در زندگی انتخاب نمایید.

نظر کاربران